fbpx
Back To Top
Event jako przestrzeń do zrównoważonych działań

Event jako przestrzeń do zrównoważonych działań

Event jako przestrzeń do zrównoważonych działań

Rosnące zaangażowanie firm w zrównoważony rozwój, obejmujące działania ekologiczne, promujące odpowiedzialność społeczną oraz przejrzystość działalności biznesowej, wywiera na przedsiębiorcach poniekąd konieczność intensyfikacji działań w tym zakresie. W naszej agencji eventowej FSWO uważamy, że organizacja wydarzeń w firmie jest idealną okazją do implementowania i propagowania zrównoważonych praktyk.

Wzrost znaczenia zrównoważonego rozwoju w biznesie

Skutki zmian klimatycznych i degradacji środowiska są coraz mocniej odczuwalne dla ludzi i coraz silniej wpływają na świadomość konsumentów. To przyczynia się do tworzenia nowych zaleceń i regulacji dotyczących zrównoważonego rozwoju na arenie międzynarodowej. W samym 2023 wprowadzono ponad 3150 zaleceń i polityk klimatycznych.

Zrównoważony rozwój stanowi połączenie stabilnego wzrostu gospodarczego, ochrony środowiska i dbałości o równość i sprawiedliwość społeczną. Od 2024 roku obowiązkowe ma stać się raportowanie niefinansowe dotyczące wpływu firm na środowisko, społeczeństwo, prawa człowieka i ład korporacyjny. Początkowo raportowanie dotyczyć będzie głównie sektora finansowego, ubezpieczeniowego, korporacji i dużych przedsiębiorstw. Należy jednak pamiętać, że transparentność ma dotyczyć całego łańcuch dostaw, a więc duże firmy będą miały wymagania względem MŚP.

Rola eventów w strategii zrównoważonego rozwoju

Nasza agencja eventowa FSWO od 7 lat działa w obszarze zrównoważonego rozwoju. Współpracowaliśmy w tym zakresie z takimi klientami, jak Heineken czy AON. Dlatego stale podkreślamy, że eventy mogą być doskonałym narzędziem do realizacji założeń zrównoważonego rozwoju. Organizacja wydarzeń otwiera możliwości do działań proekologicznych, CSR i dobrych praktyk biznesowych.

Niezależnie od rodzaju wydarzenia, możemy zorganizować akcje charytatywne, zbiórki czy wymiany przedmiotów. Nasza agencja FSWO przekazuje żywność pozostałą po evencie uczestnikom lub bankom żywności. Promocja zrównoważonego rozwoju może obejmować także współpracę z lokalnymi dostawcami, przez co wspieramy zrównoważoną produkcję i minimalizujemy logistykę.

W FSWO postrzegamy eventy jako sposób na promowanie zdrowia i ekologii. Projektując wydarzenia, włączamy w nie tematykę ochrony zdrowia i środowiska, i realizujemy je wykorzystując angażujące atrakcje. Jako przykłady możemy wymienić gry terenowe, warsztaty DIY czy produkcję soków z wykorzystaniem energobików. Minimalizacja odpadów plastikowych i papierowych po evencie oraz zastępowanie dokumentacji drukowanej elektronicznymi odpowiednikami, to kolejne kroki w kierunku zrównoważenia. Na organizowanych przez nas wydarzeniach korzystamy z aplikacji iPlatform.app, dzięki której możemy w szybki sposób komunikować się z uczestnikami eventu, generować bilety wstępu na wydarzenie i weryfikować uczestników wchodzących na event za pomocą kodów QR.

Uniwersalne działania

Warto pamiętać, że każde wydarzenie powinno uwzględniać działania inkluzywne, czyli dostosowanie przestrzeni do osób niepełnosprawnych, w tym osób niewidomych i głuchoniemych oraz przejrzyste oznakowanie miejsca wydarzenia.  

Ważny jest także wybór zaufanych dostawców. Realizując projekty eventowe klientów, to my weryfikujemy dostawców w ich imieniu. Dlatego w trakcie wybieranie partnerów biznesowych, priorytetem naszej agencji eventowej FSWO jest upewnienie się, że działają oni zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Podejście podwykonawców ma wpływ na cały łańcuch dostaw w ramach tak złożonych projektów, jak organizacja eventów. Transparentność i zaufanie w relacjach z dostawcami są kluczowe dla promocji zrównoważonego rozwoju.

Wykorzystując dostępne technologie i możliwości, każdorazowo warto ograniczać zużycie energii, wody, materiałów marketingowych. W tym kontekście również współpraca z zaufanymi dostawcami ma duże znaczenie. Sami posiadamy certyfikaty EcoVadis i Avetta, potwierdzające nasze zaangażowanie w działania proekologiczne, bezpieczeństwo oraz etykę biznesową.  Współpraca z obiektami, dostawcami i partnerami, angażującymi się w działania w obszarze zrównoważonego rozwoju, przyczyniają się do ochrony środowiska oraz budują pozytywny wizerunek marki.