fbpx ...
Back To Top
nietypowe rozwiązania

Nietypowe rozwiązania w zwyczajnych miejscach

W świecie marketingu, reklamy, sprzedaży, jak i samych eventów w ostatniej dekadzie efekt zaskoczenia jest już standardem. Działa to tak, że kto nie zaskakuje, ten nie wygrywa i nie osiąga sukcesów. Jeżeli postawimy na przeciętne rozwiązania, stracimy klientów, którzy pójdą w miejsce, gdzie doświadczą efektu WOW. W związku z  tym firmy realizują w swojej działalności wiele niestandardowych pomysłów. Nietypowe rozwiązania zastosowane w zwyczajnych miejscach mają jednak nie tylko zaskakiwać, ale przede wszystkim poprawić standard życia. Wspomniane niżej przykłady mają poprawić komfort użytkownika, a jednocześnie posiadają pewien ekologiczny akcent. 

Książkomaty w Lidlu 

Lidl nie chce być marketem jak każdy inny. Gdzie wchodzisz, robisz zakupy z poczuciem obowiązku i wychodzisz tak szybko, jak tylko uda Ci się dopchać do kasy. Sklep Lidl oferuje wiele opcji, aby zakupy stały się przyjemnością: kupony w aplikacji, atrakcyjna odzież i obuwie w pudełkach, tygodnie tematyczne, liczne wyprzedaże. Jednak czy sklep może być miejscem kultury?

Okazuje się, że jak najbardziej może propagować coś, co w dzisiejszym społeczeństwie powoli zanika. Jest to czytanie książek. Już w pobliżu dwóch sklepów sieci Lidl zainstalowano książkomaty. Pozwolą one na wypożyczanie ciekawych książek przy okazji zakupów. Dadzą one możliwość korzystania z oferty Biblioteki Raczyńskich nowym i dotychczasowym czytelnikom w tych częściach Poznania, gdzie brakuje jej filii.

W każdym z urządzeń znajdują się 93 skrytki na książki. W każdej skrytce mieści się kilka książek. Są one wymieniane co najmniej raz w tygodniu. Książkomaty będą otwarte przez cały tydzień, 24 godziny na dobę.

Wypożyczenie książki jest darmowe, a każda z nich może być użytkowana przez 21 dni. Po upłynięciu tego czasu książkę należy zwrócić do skrytki w książkomacie, aby była dostępna dla innych czytelników. To również świetne rozwiązanie, by nie wyrzucać, ani nawet nie porzucać przeczytanych książek, a aktywnie się nimi dzielić z innymi czytelnikami. I to bez czekania w kolejce w bibliotece!

Obecnie książkomaty znajdują się w Poznaniu przy ul. Zamenhofa 132 oraz ul. Poszwińskiego 6.

 

Green Zone – zielona strefa odpoczynku dla pracowników

Również nietypowym, a jednocześnie ekologicznym rozwiązaniem jest strefa Green Zone, którą mieliśmy okazję wprowadzić dla pracowników firmy Amazon w Łodzi i w Gliwicach. Miała ona służyć dla dobra pracowników, jednocześnie będąc działaniem employer brandingowym. Zielona strefa ogromnie się przydaje na terenie firmy, gdzie dominuje beton, hałas, maszyny. W Green Zone są sadzone drzewa oraz mnóstwo roślin. Znajdują się tam ławki, czy stoliki wykonane z drewna i metalu, które są na stałe przymocowane do gruntu. Strefa  jest dedykowana wszystkim pracownikom. Ma zapewnić im zdrowy i efektywny odpoczynek w czasie przerw. To całoroczny mini park w miejscu pracy.  Drewniane huśtawki, kwiaty w stylowych donicach, oraz cała konstrukcja utrzymana w ekologicznym stylu świetnie prezentują się wizualnie. Ale to nie wszystko! Zamontowane w strefie panele fotowoltaiczne sprawiają, że całe oświetlenie pochodzi z ekologicznych źródeł. Green Zone ma za zadanie nie tylko stylowo wyglądać, ale zapewnić też pełen komfort pracownikom w czasie odpoczynku i sprzyjać wzajemnej integracji. W dodatku mamy nadzieję, że tego typu strefa, pełna zielonych roślin, materiałów z recyklingu, wyposażona w panele fotowoltaiczne przyczyni się do budowania świadomości ekologicznej pracowników firmy. Tego typu employer branding na pewno pozytywnie wpłynie na wizerunek pracodawcy. Kto spodziewałby się w otoczeniu magazynów, zielonego obszaru do wypoczynku? To właśnie nasze nietypowe rozwiązanie.

Papierowa butelka na piwo 

Jak już jesteśmy przy ekologii, to wspomnijmy o jeszcze jednym nietypowym rozwiązaniu, jakim jest papierowa butelka na piwo. Kojarzymy piwo w butelkach szklanych, a także w puszkach. Zaskakującą propozycją jest więc butelka papierowa. Marka Carlsberg postanowiła przetestować takie rozwiązanie w ośmiu krajach Europy (również w Polsce). Zostało wyprodukowanych  8 tys.butelek, wyprodukowanych z włókna drzewnego, nadających się do recyklingu (oprócz kapsla). Jak podaje portal mojanorwegia.pl: „Wnętrze innowacyjnej butelki jest wypełnione wyściółką z polimeru PEF pochodzenia roślinnego — jest on wytwarzany w całości z surowców naturalnych — jeżeli nie trafi do recyklingu, ulegnie degradacji w przyrodzie”. Wydawać by się mogło, że to ekologiczne rozwiązanie niestety negatywnie wpłynie na smak piwa. Tymczasem jest wręcz odwrotnie. Zewnętrzna warstwa z włókna drzewnego posiada lepsze właściwości izolacyjne niż tradycyjna puszka czy szklana butelka. Dzięki temu przez dłuższy czas utrzyma piwo w niskiej temperaturze. Z kolei wyściółka z polimeru zapobiega wygazowaniu napoju. 

Wkrótce będziemy mieli okazję się przekonać, czy to nowe niestandardowe rozwiązanie się u nas przyjmie. Butelki będą rozdawane najpierw podczas festiwali, a gdy Carlsberg zbierze informacje na temat odczuć, dopracuje finalny projekt takiej butelki, aby mogła na stałe pojawić się w sklepach. 

 

Jeżeli chciałbyś zorganizować nietypowy event dla swoich pracowników, na koncie FSWO mamy już mnóstwo takich imprez.

Optimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.