
Nietypowe rozwiązania w zwyczajnych miejscach
W świecie marketingu, reklamy, sprzedaży, jak i samych eventów w ostatniej dekadzie efekt zaskoczenia jest już standardem. Działa to tak, że kto nie zaskakuje, ten nie wygrywa i nie osiąga sukcesów. Jeżeli postawimy na przeciętne rozwiązania, stracimy klientów, którzy pójdą w miejsce, gdzie doświadczą efektu WOW. W związku z tym firmy realizują w swojej działalności wiele niestandardowych pomysłów. Nietypowe rozwiązania zastosowane w zwyczajnych miejscach mają jednak nie tylko zaskakiwać, ale przede wszystkim poprawić standard życia. Wspomniane niżej przykłady mają poprawić komfort użytkownika, a jednocześnie posiadają pewien ekologiczny akcent.
Książkomaty w Lidlu
Lidl nie chce być marketem jak każdy inny. Gdzie wchodzisz, robisz zakupy z poczuciem obowiązku i wychodzisz tak szybko, jak tylko uda Ci się dopchać do kasy. Sklep Lidl oferuje wiele opcji, aby zakupy stały się przyjemnością: kupony w aplikacji, atrakcyjna odzież i obuwie w pudełkach, tygodnie tematyczne, liczne wyprzedaże. Jednak czy sklep może być miejscem kultury?
Okazuje się, że jak najbardziej może propagować coś, co w dzisiejszym społeczeństwie powoli zanika. Jest to czytanie książek. Już w pobliżu dwóch sklepów sieci Lidl zainstalowano książkomaty. Pozwolą one na wypożyczanie ciekawych książek przy okazji zakupów. Dadzą one możliwość korzystania z oferty Biblioteki Raczyńskich nowym i dotychczasowym czytelnikom w tych częściach Poznania, gdzie brakuje jej filii.
W każdym z urządzeń znajdują się 93 skrytki na książki. W każdej skrytce mieści się kilka książek. Są one wymieniane co najmniej raz w tygodniu. Książkomaty będą otwarte przez cały tydzień, 24 godziny na dobę.
Wypożyczenie książki jest darmowe, a każda z nich może być użytkowana przez 21 dni. Po upłynięciu tego czasu książkę należy zwrócić do skrytki w książkomacie, aby była dostępna dla innych czytelników. To również świetne rozwiązanie, by nie wyrzucać, ani nawet nie porzucać przeczytanych książek, a aktywnie się nimi dzielić z innymi czytelnikami. I to bez czekania w kolejce w bibliotece!
Obecnie książkomaty znajdują się w Poznaniu przy ul. Zamenhofa 132 oraz ul. Poszwińskiego 6.
Green Zone – zielona strefa odpoczynku dla pracowników
Również nietypowym, a jednocześnie ekologicznym rozwiązaniem jest strefa Green Zone, którą mieliśmy okazję wprowadzić dla pracowników firmy Amazon w Łodzi i w Gliwicach. Miała ona służyć dla dobra pracowników, jednocześnie będąc działaniem employer brandingowym. Zielona strefa ogromnie się przydaje na terenie firmy, gdzie dominuje beton, hałas, maszyny. W Green Zone są sadzone drzewa oraz mnóstwo roślin. Znajdują się tam ławki, czy stoliki wykonane z drewna i metalu, które są na stałe przymocowane do gruntu. Strefa jest dedykowana wszystkim pracownikom. Ma zapewnić im zdrowy i efektywny odpoczynek w czasie przerw. To całoroczny mini park w miejscu pracy. Drewniane huśtawki, kwiaty w stylowych donicach, oraz cała konstrukcja utrzymana w ekologicznym stylu świetnie prezentują się wizualnie. Ale to nie wszystko! Zamontowane w strefie panele fotowoltaiczne sprawiają, że całe oświetlenie pochodzi z ekologicznych źródeł. Green Zone ma za zadanie nie tylko stylowo wyglądać, ale zapewnić też pełen komfort pracownikom w czasie odpoczynku i sprzyjać wzajemnej integracji. W dodatku mamy nadzieję, że tego typu strefa, pełna zielonych roślin, materiałów z recyklingu, wyposażona w panele fotowoltaiczne przyczyni się do budowania świadomości ekologicznej pracowników firmy. Tego typu employer branding na pewno pozytywnie wpłynie na wizerunek pracodawcy. Kto spodziewałby się w otoczeniu magazynów, zielonego obszaru do wypoczynku? To właśnie nasze nietypowe rozwiązanie.
Papierowa butelka na piwo
Jak już jesteśmy przy ekologii, to wspomnijmy o jeszcze jednym nietypowym rozwiązaniu, jakim jest papierowa butelka na piwo. Kojarzymy piwo w butelkach szklanych, a także w puszkach. Zaskakującą propozycją jest więc butelka papierowa. Marka Carlsberg postanowiła przetestować takie rozwiązanie w ośmiu krajach Europy (również w Polsce). Zostało wyprodukowanych 8 tys.butelek, wyprodukowanych z włókna drzewnego, nadających się do recyklingu (oprócz kapsla). Jak podaje portal mojanorwegia.pl: „Wnętrze innowacyjnej butelki jest wypełnione wyściółką z polimeru PEF pochodzenia roślinnego — jest on wytwarzany w całości z surowców naturalnych — jeżeli nie trafi do recyklingu, ulegnie degradacji w przyrodzie”. Wydawać by się mogło, że to ekologiczne rozwiązanie niestety negatywnie wpłynie na smak piwa. Tymczasem jest wręcz odwrotnie. Zewnętrzna warstwa z włókna drzewnego posiada lepsze właściwości izolacyjne niż tradycyjna puszka czy szklana butelka. Dzięki temu przez dłuższy czas utrzyma piwo w niskiej temperaturze. Z kolei wyściółka z polimeru zapobiega wygazowaniu napoju.
Wkrótce będziemy mieli okazję się przekonać, czy to nowe niestandardowe rozwiązanie się u nas przyjmie. Butelki będą rozdawane najpierw podczas festiwali, a gdy Carlsberg zbierze informacje na temat odczuć, dopracuje finalny projekt takiej butelki, aby mogła na stałe pojawić się w sklepach.
Jeżeli chciałbyś zorganizować nietypowy event dla swoich pracowników, na koncie FSWO mamy już mnóstwo takich imprez.