fbpx
Back To Top
spotkania online

6 świetnych narzędzi, które sprawią, że Twoje spotkania online już nigdy nie będą takie same

Spotkania online – wszystko co musisz wiedzieć.

2020 rok pokazał konieczność przeprowadzania wiele eventów i spotkań drogą online bądź przynajmniej w formie hybrydowej. W ekspresowym tempie na rynku pojawił się wysyp narzędzi do organizacji takich wydarzeń. Natomiast te narzędzia, które już istniały,  zostały udoskonalone o nowe funkcjonalności. Dziś mamy w czym przebierać. Jednak specjalnie dla Was wybraliśmy 6 najważniejszych według nas narzędzi, służących do organizacji spotkań w Internecie  (a przy tym do jeszcze wielu innych rzeczy). Dzięki nim Twoje spotkania online mogą być jeszcze bardziej skuteczne! 

Google Meet 

Narzędzie googlowskie do spotkań online jest jednym z najbardziej popularnych. W okresie pandemii korzystało z niego wielu uczniów, studentów, pracowników firm, graczy komputerowych i innych społeczności. Za pomocą Google Meet można prowadzić webinary, warsztaty, szkolenia i lekcje, a także urządzić sobie pogawędkę w gronie znajomych. Usługa posiada opcję udostępnienia ekranu. Świetnie sprawdza się podczas prowadzenia wszelkich prezentacji. Istnieje też opcja automatycznego wyświetlania napisów, a także  możliwość rozmów z uczestnikami na czacie. Z Google Meet można korzystać przez przeglądarkę lub pobrać je  na swoje urządzenie. Druga opcja jest bardzo wygodna, jeżeli spotkania obsługujesz na smartfonie.  Niestety, darmowa wersja ma ograniczenia. Czas spotkania w darmowej wersji to tylko 60 minut i może w nim uczestniczyć maksymalnie 100 uczestników. Mimo że aplikacja do spotkań online Google Meet służy stricte do rozmów online, to możliwość wspólnej pracy na dokumentach, jak i całe środowisko googlowskie (Jamboard, Google Sheets, Formularze Google, Google Drawings) pozwalają na większą interakcję z uczestnikami wideokonferencji. 

 

 

Zoom

Popularność tego programu w ostatnim okresie mogli zauważyć przede wszystkim rodzice dzieci w wieku szkolnym. Podczas zdalnego i hybrydowego nauczania, wiele szkół wybierało to narzędzie do prowadzenia zajęć. Ale nie tylko uczniowie i studenci są użytkownikami Zooma. Narzędzie jest stosowane też w korporacjach i w branży eventowej. Służy głównie do prowadzenia  wideokonferencji, w co wliczają się wykłady, dyskusje, burze mózgów. Przeprowadzanie tych ostatnich znacznie ułatwia wspólna biała tablica, na której każdy może wypisywać swoje pomysły. Z Zoomem można łączyć się przez telefon, tablet lub komputer. Istnieje możliwość pobrania aplikacji lub uczestniczenia w spotkaniu poprzez wysłany link Narzędzie jest dostępne w wersji bezpłatnej, która pozwala zorganizować spotkanie do 100 osób, a limit czasowy takiego spotkania wynosi 40 minut (jednak po tym czasie można ponownie dołączyć). W wersji płatnej można zorganizować spotkania do 300 osób i nie martwić się ograniczeniami czasowymi.

Intuicyjny interfejs oparty na chmurze jest czymś, co z całą pewnością może przekonać do korzystania z tego narzędzia. Udogodnienia oferowane przez Zoom to: wideo i audio HD, udostępnianie ekranu, zdalne sterowanie, pulpit i opcje udostępniania aplikacji, a także powiększania czatu. Zoom integruje się również z Kalendarzem Google i Microsoft Outlook, co pozwala użytkownikom bezproblemowo planować spotkania i wysyłać e-mail.

Co jeszcze? Zoom posiada stosunkowo nową opcję tworzenia wirtualnej przestrzeni np. sali lekcyjnej czy biura. Immersive View to funkcja, która umożliwia dołączenie do spotkania w wirtualnej przestrzeni do 25 uczestników, dzięki czemu mogą poczuć się jak w klasie czy w sali konferencyjnej. Opcja ta podoba się zwłaszcza tym, którzy chcieliby, a nie mogą znaleźć się w danym miejscu. Immersive View pozwala na faktyczne umieszczeniu członków spotkania w realistycznie wyglądającej lokalizacji, a nawet na zmienianie rozmiaru uczestników i przemieszczanie ich po scenie (tę funkcję posiada gospodarz). Dzięki platformie Zoom spotkania online mogą wyglądać teraz jeszcze bardziej realistycznie.

 

zoom

 

Webex

Webex to produkt firmy Cisco, który kojarzony bywa z dużymi korporacjami. To platforma oparta na chmurze, co znacznie ułatwia wymianę danych i zapewnia ich bezpieczeństwo. Daje dostęp do usług wideo i audio HD na wielu urządzeniach. Webex doskonale sprawdza się podczas wewnętrznej współpracy zespołowej. Także jest używany do webinariów, czy szkoleń na szeroką skalę. Charakterystyczne cechy tej platformy to: mobilność, łatwość obsługi i zgodność ze wszystkimi urządzeniami i przeglądarkami. Webex umożliwia przyjęcie do 40 000 uczestników. Dodatkowe narzędzia to: wbudowane sesje pytań i odpowiedzi, ankiety. Zdecydowaną zaletą tej platformy jest doskonała jakość wideo i audio HD. Webex doskonale integruje się z popularnymi narzędziami marketingowymi, takimi jak Salesforce. Daje możliwość planowania spotkań. Program posiada inteligentny mechanizm wykrywania zakłóceń, pozwalając  jeszcze bardziej komfortowe i profesjonalne spotkania online. Zoom podobnie jak wcześniej wymienione narzędzia daje możliwość udostępniania pulpitu i dokumentów. 

 

webex

 

Microsoft Teams

 

Microsoft Teams to jedno z najpopularniejszych narzędzi do spotkań online, stosowanych zarówno w firmach, w szkołach i na uczelniach, jak i do przeprowadzania prywatnych spotkań. Mimo że skutecznie wypiera popularny niegdyś Skype, to dziś znacznie więcej niż komunikator. Aplikacja to posiada wiele różnych funkcji. Z tych standardowych: ma możliwość tworzenia pokoi, udostępniania ekranu, posiada czat. Daje też możliwość zamazywania lub personalizacji tła podczas spotkania. Asystent planowania oraz kalendarz umożliwiają łatwe planowanie wydarzenia i przypominają o nim. Teams dobrze współpracuje z innymi narzędziami Microsoft, w  tym z pocztą Outlook.  Istnieje możliwość przekazania kontroli członkom spotkania, a także można w wiadomości prywatnej odpowiadać na konkretną wiadomość. W pozycji “pliki”  zamieszcza się i przechowuje poszczególne dokumenty. W dodatku opcja “aplikacje” umożliwia wykonywanie dodatkowych czynności np. dodawanie aplikacji do kart w czatach i kanałach. Możecie także dodać wybraną aplikację jako dodatek do wiadomości, rozwijając skrót poniżej okienka służącego do wpisywania tekstu na czacie czy w kanałach. 

Teams

Join.me

 

Join.me również jest platformą do organizacji spotkań online oraz webinarów. Można z niej korzystać  za pomocą przeglądarki lub poprzez aplikację desktopową mobilną. Dla grup do 10 osób narzędzie jest bezpłatne. Aby organizować webinary i spotkania online trzeba założyć tam konto, natomiast uczestnicy mogą dołączyć do spotkania za pomocą przesłanego im linka bez potrzeby rejestracji. Join.me zapewnia świetny obraz i dźwięk. Oferowane przez narzędzie opcje to: udostępnianie ekranu, czat, możliwość przyznania innej osobie roli prezentera oraz przekazanie kontroli nad myszką, robienie notatek i nagrywanie. W opcji “annotate” w notatkach można używać długopisu, zakreślacza lub podświetlenia myszki w kilku podstawowych kolorach. Ponadto jest też opcja robienia zrzutów z ekranu, a stworzone notatki można udostępnić uczestnikom spotkania. Opcja płatna – Enterprise umożliwia zorganizowanie spotkania do 250 uczestników. Join.me zapewnia również możliwość rysowania podczas wideokonferencji, co znacznie ułatwia wszelkie burze mózgów. 

 

spotkania online - join me

 

Vimeo 

Kolejne narzędzie to Vimeo. Serwis znany jest głównie z możliwości udostępniania i oglądania filmików video. Niemniej jednak posiada o wiele więcej zastosowań. Jednym z tych,  które nas interesują jest możliwość organizacji webinariów. Platforma daje możliwość transmisji na żywo oraz  wyświetlania prezentacji tak, aby osoba prowadząca była również widoczna na ekranie, a nawet wyświetlania kilku speakerów na jednym widoku. Jeżeli organizujesz wydarzenie w Vimeo, jego uczestnicy nie muszą pobierać aplikacji – wezmą udział w spotkaniu za pomocą dowolnej przeglądarki. Co więcej, po webinarium masz możliwość przeanalizowaniu wydarzenia i widzów. Możesz uzyskać dane na temat kto uczestniczył w evencie, jak długo go oglądał i jak uczestniczył w rozmowie. Vimeo możesz skonfigurować ze swoim kontem w Google Analytics. Serwis pozwala również na zarządzanie filmami video, przycinanie ich, kontrolę prędkości odtwarzania oraz ustawianie layoutów.

 

vimeo - spotkania online

 

Teraz możesz już wybrać narzędzie, które wydaje Ci się być najbardziej przydatne. Jeśli jednak potrzebujesz profesjonalnej organizacji wydarzenia hybrydowego lub online, daj nam znać, mamy jeszcze kilka asów w rękawie by zorganizować efektywne spotkania online, skontaktuj się z nami.