
6 świetnych narzędzi, które sprawią, że Twoje spotkania online już nigdy nie będą takie same
Spotkania online – wszystko co musisz wiedzieć.
2020 rok pokazał konieczność przeprowadzania wiele eventów i spotkań drogą online bądź przynajmniej w formie hybrydowej. W ekspresowym tempie na rynku pojawił się wysyp narzędzi do organizacji takich wydarzeń. Natomiast te narzędzia, które już istniały, zostały udoskonalone o nowe funkcjonalności. Dziś mamy w czym przebierać. Jednak specjalnie dla Was wybraliśmy 6 najważniejszych według nas narzędzi, służących do organizacji spotkań w Internecie (a przy tym do jeszcze wielu innych rzeczy). Dzięki nim Twoje spotkania online mogą być jeszcze bardziej skuteczne!
Google Meet
Narzędzie googlowskie do spotkań online jest jednym z najbardziej popularnych. W okresie pandemii korzystało z niego wielu uczniów, studentów, pracowników firm, graczy komputerowych i innych społeczności. Za pomocą Google Meet można prowadzić webinary, warsztaty, szkolenia i lekcje, a także urządzić sobie pogawędkę w gronie znajomych. Usługa posiada opcję udostępnienia ekranu. Świetnie sprawdza się podczas prowadzenia wszelkich prezentacji. Istnieje też opcja automatycznego wyświetlania napisów, a także możliwość rozmów z uczestnikami na czacie. Z Google Meet można korzystać przez przeglądarkę lub pobrać je na swoje urządzenie. Druga opcja jest bardzo wygodna, jeżeli spotkania obsługujesz na smartfonie. Niestety, darmowa wersja ma ograniczenia. Czas spotkania w darmowej wersji to tylko 60 minut i może w nim uczestniczyć maksymalnie 100 uczestników. Mimo że aplikacja do spotkań online Google Meet służy stricte do rozmów online, to możliwość wspólnej pracy na dokumentach, jak i całe środowisko googlowskie (Jamboard, Google Sheets, Formularze Google, Google Drawings) pozwalają na większą interakcję z uczestnikami wideokonferencji.
Zoom
Popularność tego programu w ostatnim okresie mogli zauważyć przede wszystkim rodzice dzieci w wieku szkolnym. Podczas zdalnego i hybrydowego nauczania, wiele szkół wybierało to narzędzie do prowadzenia zajęć. Ale nie tylko uczniowie i studenci są użytkownikami Zooma. Narzędzie jest stosowane też w korporacjach i w branży eventowej. Służy głównie do prowadzenia wideokonferencji, w co wliczają się wykłady, dyskusje, burze mózgów. Przeprowadzanie tych ostatnich znacznie ułatwia wspólna biała tablica, na której każdy może wypisywać swoje pomysły. Z Zoomem można łączyć się przez telefon, tablet lub komputer. Istnieje możliwość pobrania aplikacji lub uczestniczenia w spotkaniu poprzez wysłany link Narzędzie jest dostępne w wersji bezpłatnej, która pozwala zorganizować spotkanie do 100 osób, a limit czasowy takiego spotkania wynosi 40 minut (jednak po tym czasie można ponownie dołączyć). W wersji płatnej można zorganizować spotkania do 300 osób i nie martwić się ograniczeniami czasowymi.
Intuicyjny interfejs oparty na chmurze jest czymś, co z całą pewnością może przekonać do korzystania z tego narzędzia. Udogodnienia oferowane przez Zoom to: wideo i audio HD, udostępnianie ekranu, zdalne sterowanie, pulpit i opcje udostępniania aplikacji, a także powiększania czatu. Zoom integruje się również z Kalendarzem Google i Microsoft Outlook, co pozwala użytkownikom bezproblemowo planować spotkania i wysyłać e-mail.
Co jeszcze? Zoom posiada stosunkowo nową opcję tworzenia wirtualnej przestrzeni np. sali lekcyjnej czy biura. Immersive View to funkcja, która umożliwia dołączenie do spotkania w wirtualnej przestrzeni do 25 uczestników, dzięki czemu mogą poczuć się jak w klasie czy w sali konferencyjnej. Opcja ta podoba się zwłaszcza tym, którzy chcieliby, a nie mogą znaleźć się w danym miejscu. Immersive View pozwala na faktyczne umieszczeniu członków spotkania w realistycznie wyglądającej lokalizacji, a nawet na zmienianie rozmiaru uczestników i przemieszczanie ich po scenie (tę funkcję posiada gospodarz). Dzięki platformie Zoom spotkania online mogą wyglądać teraz jeszcze bardziej realistycznie.
Webex
Webex to produkt firmy Cisco, który kojarzony bywa z dużymi korporacjami. To platforma oparta na chmurze, co znacznie ułatwia wymianę danych i zapewnia ich bezpieczeństwo. Daje dostęp do usług wideo i audio HD na wielu urządzeniach. Webex doskonale sprawdza się podczas wewnętrznej współpracy zespołowej. Także jest używany do webinariów, czy szkoleń na szeroką skalę. Charakterystyczne cechy tej platformy to: mobilność, łatwość obsługi i zgodność ze wszystkimi urządzeniami i przeglądarkami. Webex umożliwia przyjęcie do 40 000 uczestników. Dodatkowe narzędzia to: wbudowane sesje pytań i odpowiedzi, ankiety. Zdecydowaną zaletą tej platformy jest doskonała jakość wideo i audio HD. Webex doskonale integruje się z popularnymi narzędziami marketingowymi, takimi jak Salesforce. Daje możliwość planowania spotkań. Program posiada inteligentny mechanizm wykrywania zakłóceń, pozwalając jeszcze bardziej komfortowe i profesjonalne spotkania online. Zoom podobnie jak wcześniej wymienione narzędzia daje możliwość udostępniania pulpitu i dokumentów.
Microsoft Teams
Microsoft Teams to jedno z najpopularniejszych narzędzi do spotkań online, stosowanych zarówno w firmach, w szkołach i na uczelniach, jak i do przeprowadzania prywatnych spotkań. Mimo że skutecznie wypiera popularny niegdyś Skype, to dziś znacznie więcej niż komunikator. Aplikacja to posiada wiele różnych funkcji. Z tych standardowych: ma możliwość tworzenia pokoi, udostępniania ekranu, posiada czat. Daje też możliwość zamazywania lub personalizacji tła podczas spotkania. Asystent planowania oraz kalendarz umożliwiają łatwe planowanie wydarzenia i przypominają o nim. Teams dobrze współpracuje z innymi narzędziami Microsoft, w tym z pocztą Outlook. Istnieje możliwość przekazania kontroli członkom spotkania, a także można w wiadomości prywatnej odpowiadać na konkretną wiadomość. W pozycji “pliki” zamieszcza się i przechowuje poszczególne dokumenty. W dodatku opcja “aplikacje” umożliwia wykonywanie dodatkowych czynności np. dodawanie aplikacji do kart w czatach i kanałach. Możecie także dodać wybraną aplikację jako dodatek do wiadomości, rozwijając skrót poniżej okienka służącego do wpisywania tekstu na czacie czy w kanałach.
Join.me
Join.me również jest platformą do organizacji spotkań online oraz webinarów. Można z niej korzystać za pomocą przeglądarki lub poprzez aplikację desktopową mobilną. Dla grup do 10 osób narzędzie jest bezpłatne. Aby organizować webinary i spotkania online trzeba założyć tam konto, natomiast uczestnicy mogą dołączyć do spotkania za pomocą przesłanego im linka bez potrzeby rejestracji. Join.me zapewnia świetny obraz i dźwięk. Oferowane przez narzędzie opcje to: udostępnianie ekranu, czat, możliwość przyznania innej osobie roli prezentera oraz przekazanie kontroli nad myszką, robienie notatek i nagrywanie. W opcji “annotate” w notatkach można używać długopisu, zakreślacza lub podświetlenia myszki w kilku podstawowych kolorach. Ponadto jest też opcja robienia zrzutów z ekranu, a stworzone notatki można udostępnić uczestnikom spotkania. Opcja płatna – Enterprise umożliwia zorganizowanie spotkania do 250 uczestników. Join.me zapewnia również możliwość rysowania podczas wideokonferencji, co znacznie ułatwia wszelkie burze mózgów.
Vimeo
Kolejne narzędzie to Vimeo. Serwis znany jest głównie z możliwości udostępniania i oglądania filmików video. Niemniej jednak posiada o wiele więcej zastosowań. Jednym z tych, które nas interesują jest możliwość organizacji webinariów. Platforma daje możliwość transmisji na żywo oraz wyświetlania prezentacji tak, aby osoba prowadząca była również widoczna na ekranie, a nawet wyświetlania kilku speakerów na jednym widoku. Jeżeli organizujesz wydarzenie w Vimeo, jego uczestnicy nie muszą pobierać aplikacji – wezmą udział w spotkaniu za pomocą dowolnej przeglądarki. Co więcej, po webinarium masz możliwość przeanalizowaniu wydarzenia i widzów. Możesz uzyskać dane na temat kto uczestniczył w evencie, jak długo go oglądał i jak uczestniczył w rozmowie. Vimeo możesz skonfigurować ze swoim kontem w Google Analytics. Serwis pozwala również na zarządzanie filmami video, przycinanie ich, kontrolę prędkości odtwarzania oraz ustawianie layoutów.
Teraz możesz już wybrać narzędzie, które wydaje Ci się być najbardziej przydatne. Jeśli jednak potrzebujesz profesjonalnej organizacji wydarzenia hybrydowego lub online, daj nam znać, mamy jeszcze kilka asów w rękawie by zorganizować efektywne spotkania online, skontaktuj się z nami.