fbpx
Back To Top

Czy Klient ma zawsze rację?

A czy Ty zawsze masz rację, kiedy wchodzisz do salonu operatora telefonów komórkowych, albo sklepu z jeansami? Wydaje Ci się, że wiesz najlepiej co będzie dla Ciebie najlepsze, ale doradca zna swoją ofertę i to jednak on dopasuje ją najlepiej do Twoich potrzeb. Jego sugestie najczęściej są trafne, bo zwróci uwagę na drobny szczegół, którego Ty nie dostrzegasz. Podobnie jest w tej branży – klient ma swoje oczekiwania, my – jako agencja eventowa – jesteśmy po to, żeby im sprostać w jak najlepszy sposób. Nie oznacza to jednak, że nasz klient zawsze ma bezwzględną rację, ponieważ on jest fachowcem w swojej dziedzinie, my – w eventach.

Sami doskonale wiecie, że rynek jest teraz przepełniony ofertami, firmami eventowymi, event specjalistami i tak naprawdę Klient ma wybór. Z tego powodu wiele agencji eventowych godzi się czasami na rzeczy niemożliwe do zrealizowania… aby tylko tego klienta nie stracić. Tylko jaki jest tego efekt? Mówiąc najkrócej – niespełnione oczekiwania klienta. Ponieważ kiedy godzimy się na niemożliwe, nie możemy zrealizować tego tak, jak oczekuje klient. Często wynika to z przyczyn niezależnych od nas – za mały budżet, za krótki czas na realizację itp. Zastanówmy się zatem, czy warto w takim momencie odwalić chałturę, byle by było, czy zaproponować klientowi inne, porównywalne rozwiązanie na wysokim poziomie

W tym momencie warto wrócić do sytuacji z salonu operatora telefonów komórkowych. My chcemy ten telefon, bo jest ładny, ma super wyświetlacz i jest modny. Mamy za niego zapłacić kupę pieniędzy i (świadomie?!) chcemy to zrobić. W tym momencie nasz doradca podsuwa nam inny – równie fajny, trochę mniej modny, ale z wyświetlaczem nie do zajechania. Porównujemy parametry i okazuje się, że jest lepszy, i to w porównywalnej cenie! I co zrobicie? Posłuchacie specjalisty, czy pozostaniecie przy swoim?

To w sumie kwestia indywidualna, jednak kluczowe pytanie brzmi –jak chcielibyście zostać potraktowani przez doradcę? Wolelibyście, żeby bez wchodzenia z Wami w dyskusję sprzedał Wam telefon, który sobie wypatrzyliście (kierując się raczej wizualnym wyglądem, niż parametrami) i przeklinali go po 3 miesiącach użytkowania, czy żeby zaproponował Wam inny model, zbliżony do Waszego wymarzonego, ale z jakichś powodów lepszy? My wybieramy drugą opcję. Wolelibyśmy, żeby zaproponowano nam alternatywne rozwiązanie, z którego długo będziemy zadowoleni, niż spełnienie naszych niekoniecznie słusznych racji na krótką metę. Tak też podchodzimy do naszych Klientów.

W branży eventowej to my jesteśmy fachowcami – to my zorganizowaliśmy niejeden event, to my znamy temat od zaplecza, to my wiemy jakie są terminy, to my znamy najnowsze trendy, to my widzieliśmy, co to jest efekt wow i co podoba się gościom na firmowym evencie, a co uczestnikom konferencji. To my znajdziemy dla naszego klienta najlepsze rozwiązanie. Jak? Wysłuchamy jego oczekiwań. Klient ma wizję, przede wszystkim jednak potrzeby i cele do zrealizowania, a my jesteśmy od tego, żeby ich wysłuchać, zrozumieć i znaleźć – zaproponować najlepsze rozwiązanie. Indywidualizacja potrzeb. Przecież żeby spełnić oczekiwania nie chodzi o znalezienie pierwszego lepszego obiektu na event, najtańszego sprzętu do obsługi technicznej, podrzędnego menu – to nie jest spełnienie potrzeb, to jest pójście na łatwiznę! A tą drogą daleko nie zajdziemy…

Słuchając naszego klienta i starając się zrozumieć jego potrzeby możemy zaproponować alternatywne rozwiązania i jednocześnie wyrazić naszą dbałość o niego. Przedstawić najnowsze trendy w branży eventowej, wybrać najlepszy obiekt na event, zapewnić obsługę multimedialną na najwyższym poziomie, zaproponować atrakcje adekwatne do wydarzenia, podsunąć pomysł na efekt wow. Jeśli sami wyjdziemy z inicjatywą do naszego klienta udowodnimy mu, że spełnienie jego oczekiwań jest dla nas ważne.
Spójrzmy na to także z innej strony – klient nie zawsze musi mieć rację, ponieważ nie zawsze musi mieć czas na zajęcie się tematem. Od tego jesteśmy my! To my powinniśmy posunąć mu najlepsze rozwiązania i zorganizować niezapomniany event!

Post a Comment