fbpx
Back To Top

Nowe spojrzenie na podróże służbowe, czyli czym jest branża MICE?

Meetings – Incentives – Conferences – Event (lub Exhibitions Industry) –
oto cała definicja branży MICE. To przemysł spotkań i wydarzeń, który dotyczy: organizatorów eventów, konferencji, szkoleń, spotkań, agencji eventowych organizujących wyjazdy incentive, branży HORECA, bazy konferencyjno – kongresowej. Branżę MICE nazywa się zamiennie Turystyką Biznesową, ponieważ jest segmentem sektora turystycznego, stosowanym przede wszystkim na rynku biznesowym.

Brzmi groźnie? Jak wszystko, co nowe:) Tymczasem elementy MICE są stosowane w Polsce od początku lat 90 (poważnie!), a w krajach Europy Zachodniej czy USA turystyka biznesowa od lat jest stałym elementem współpracy firm z pracownikami i klientami. Pomimo tego, że w naszym kraju MICE ma już jakąś historię, często utożsamiana jest z podróżami służbowymi, których cele są związane z pracą lub interesami zawodowymi podróżującego. Rozwój branży udowodnił jednak, że MICE służy przede wszystkim osiąganiu celów biznesowych. To nieodłączny element event marketingu w komunikacji z klientami i budowaniu relacji z pracownikami.

Spotkania frimowe, konferencje i eventy to sposób kontaktu z kontrahentami, partnerami, pracownikami, a nawet otoczeniem gospodarczym. Incentive to narzędzie motywujące, nagradzające, integrujące zarówno klientów, jak i pracowników i ich rodziny. Spotkania w szerokim gronie i podróże motywujące, spójne ze strategią firmy, to współcześnie innowacyjne sposoby skutecznego marketingu.

Od 2013 roku polski przemysł spotkań i wydarzeń rozwija się w dynamicznym tempie… z roku na rok coraz szybszym. Jak powinny reagować agencje eventowe, centra konferencyjno – kongresowe, hotele i restauracje, aby dotrzymać mu kroku? Jak zawsze w tej branży, punktem wyjścia, punktem „przede wszystkim” i punktem zaczepienia jest personalizacja. Począwszy od szczegółowej analizy potrzeb klienta, przez indywidualne podejście na każdym etapie, na analizie emocji uczestników skończywszy. Po personalizacji następują kolejne punkty, które mogą być stosowane zamiennie.

Venue Hanting, czyli polowanie na najlepszy obiekt dedykowany danemu wydarzeniu. Do tej pory rezerwacja hotelu czy sali konferencyjnej, uzyskanie informacji dotyczących dostępnych atrakcji, zaplecza logistycznego lub technicznego, wymagały kontaktu osobistego. Teraz pożądane jest posiadanie kompletnej platformy, dzięki której można zorganizować całe wydarzenie za pomocą kilku kliknięć.

Zaplecze kulinarne. Oprawa kulinarna ma coraz większe znaczenie. Żeby nadać spotkaniu niecodzienny smak, warto zorganizować je np. w połączeniu z warsztatami kulinarnymi. Przerwę na kawę natomiast może zastąpić degustacja win albo whisky. Branża eventowa stale ewoluuje, nie można więc oczekiwać, że osławiona przerwa na lunch już zawsze będzie tym, czego oczekują uczestnicy wydarzenia.

Słyszeliście o Beacon? To technologia umożliwiająca przesyłanie spersonalizowanych informacji do telefonu każdego uczestnika spotkania – trend światowych konferencji. Tym samym chcemy powiedzieć o potrzebie stosowania w branży nowych technologii – takich, jak wyżej wymienione, dedykowanych aplikacji, trójwymiarowych prezentacji. Ponadto portale społecznościowe. Trzeba przyznać, że są najczęściej wybieranym sposobem przepływu informacji między organizatorem a uczestnikami wydarzenia. A ponieważ jednocześnie najskuteczniejszym, warto wykorzystać potencjał Facebooka, LinkedIn czy Twittera.

Oko na konkurencję. Turystyka biznesowa generuje coraz większe zyski dla miast i regionów Polski. Dane z raportu przeprowadzonego przez Polską Organizację Turystyki wskazują, że w 2015 roku wzrosła liczba wydarzeń biznesowych i powierzchni konferencyjnych, a tym samym budżetów przeznaczanych na rezerwację noclegów w hotelach, usługi gastronomiczne, logistyczne i kulturalno – rekreacyjne. Co chcemy przez to powiedzieć? Konkurencja w branży MICE stale rośnie.

Z końcem bieżącego roku pojawią kolejne raporty, w nowym – 2017 – nowe trendy. Nie spodziewajmy się stagnacji w tej branży. Stojąc w obliczu kolejnych wyzwań uważamy, że warto poszukać nowych kierunków podróży… które inspirują 😉

Post a Comment