
Gdzie znaleźć inspirację na event?
Inspiracja nie ma określonych reguł. Bywa różnie, czasem idąc z kubkiem kawy zatłoczoną ulicą wpadasz na pomysł na event i wiesz, że to jest TO! A czasem kilka godzin próbujesz wpaść na coś ciekawego i nic z tego nie wychodzi. Tymczasem terminy gonią, oczekiwania klientów rosną, a event musi dojść do skutku, co dodatkowo potęguje napięcie. Jak poradzić sobie w tej sytuacji i wspomóc zasoby swojej kreatywności? Jako agencja eventowa nieustannie szukamy inspiracji. Podpowiemy Wam, gdzie szukać i jak my sobie z tym radzimy.
Chociaż każdego z nas inspiruje coś innego, istnieje jedna uniwersalna prawda – inspiracji należy szukać w otaczającym nas świecie. Obserwować, poznawać, słuchać, czytać, dyskutować, wymieniać poglądy – a przede wszystkim być tu i teraz. Zachowanie otwartego umysłu to podstawa dla znajdywania nowych możliwości i rozwiązań! I mowa tutaj zarówno o szerszym postrzeganiu rzeczywistości podczas spaceru nadmorską promenadą, jak i śledzeniu branżowych portali czy działań influencerów.
Jako organizator eventów znamy najnowsze trendy w branży i obszary, które wywołują emocje. Jak to robimy? Jesteśmy na bieżąco! Bierzemy udział w branżowych wydarzeniach, korzystamy z portali branżowych i eksperckich blogów, śledzimy działania influencerów. Każde z tych działań przynosi korzyści w postaci poszerzenia swojej wiedzy i horyzontów, a dodatkowo może zainspirować do czegoś nowego. Obserwowanie takich portali, jak Pinterest – Światowy katalog pomysłów czy Google Trends wspomaga naszą kreatywność oraz znajomość tematów i lifestyle’u, które aktualnie wywołują emocje. Do listy przydatnych narzędzi dołączyć możemy również:
- trandhunter.com – serwis społecznościowy z ciekawymi inspiracjami
- bizbash.com – wiadomości i inspiracje z branży eventowej
- slideshare.net – serwis umożliwiający dzielenie się prezentacjami mulimedialnymi.
Istnieją także strony, które nie tylko śledzą, ale dodatkowo prognozują trendy. W świecie nowoczesnych technologii i cyfryzacji, w którym żyjemy, musimy być stałymi obserwatorami, by dopasować różne kanały komunikacyjne do aktualnie zidentyfikowanych potrzeb. Obserwowanie i reagowanie na zmieniający się świat podsyca drzemiącą w nas inspirację i wzbogaca pokłady kreatywności.
Jednocześnie, szukając inspiracji w otaczającym nas świecie ważne jest, by stale się edukować, poznawać nowości oraz dyskutować i wymieniać poglądy. Jeśli stanie się to naszą ciekawą codziennością, a nie przykrym obowiązkiem, bardzo na tym skorzystamy. Dla nas oczywiście jest tym pierwszym. ? Tym sposobem nigdy nie zatrzymujemy się w miejscu i zawsze łatwiej nam znaleźć innowacyjne rozwiązanie. Im większą wiedzę ekspercką mamy, tym lepiej znamy rynek i tym łatwiej możemy odnaleźć niszę, którą wypełnimy. Poza tym, co możemy zrobić dla siebie sami, warto skorzystać z coachingu. Wsparcie merytoryczne pozwala trzymać kreatywność w realnych ramach, co jest szczególnie ważne przy założeniu, że inspiracji trzeba nadać określone ramy, by zrealizować założenia projektu i zamierzyć efektywność eventu. Przede wszystkim jednak coaching inspiruje do lepszego działania i skuteczniejszej koncentracji.
Mechaniczne myślenie, stres i walka z czasem potrafią destrukcyjnie wpłynąć na inspirację. Każdy kreatywny mózg potrzebuje chwili wytchnienia od codziennej rzeczywistości. Dlatego do stałej obserwacji, edukacji i dyskusji warto dołożyć czas także na to, by oderwać się od mechanizmów. Złapanie chwili wytchnienia pomaga spojrzeć na problem z innej lub szerszej perspektywy.
Spróbujcie zainspirować się naszymi sposobami! U nas obserwowanie na bieżąco otaczającego nas świata się sprawdza, może nasze pomysły pomogą także Wam. Powodzenia! ?