fbpx
Back To Top
Agencja Eventowa Kraków

Jakie trendy będą dominować w branży eventowej w 2024 roku?

Jakie trendy będą dominować w branży eventowej w 2024 roku?

Początek nowego roku to zawsze idealny czas na planowanie działań na najbliższą przyszłość. Z doświadczenia naszej agencji eventowej FSWO wnioskujemy, że w wielu firmach jednym z takich działań będą eventy pracownicze, rodzinne czy jubileuszowe. Już teraz warto zastanowić się jak zorganizować imprezę firmową, która będzie jeszcze lepsza, niż ostatnio. Poniżej przedstawiamy najważniejsze trendy branży, które mogą zdominować 2024 rok.

Trendy 2024 w eventach firmowych

Według naszej agencji eventowej FSWO, główną tendencją będzie organizowanie wydarzeń wpisujących się w idee zrównoważonego rozwoju. Ważnym zagadnieniem w tej kwestii jest wykorzystania biodegradowalnych akcesoriów typu sztućce, nakrycia, pojemniki etc. Innym przykładem działań około-eventowych zgodnych z tą ideą może być przekazanie pozostałej po wydarzeniu żywności uczestnikom wydarzenia na wynos lub przekazanie bankom żywności. Event powinien też łączyć się z promocją zdrowego trybu życia w postaci na przykład tablic edukacyjnych, aplikacji, energobików służących do pozyskania konkretnych produktów, warsztatów. Dobrze jest również zadbać o to, aby przestrzeń na evencie była dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych i by ich doświadczenia były takie same, jak osób pełnosprawnych.

Warto zauważyć, że zmiana podejścia w budżetach dotyczących benefitów pracowniczych przekłada się na większe zainteresowanie firmowymi eventami. W przeszłość odchodzą bony zakupowe cz kupony pracownicze, a na wartości zyskują niezapomniane wydarzenia, które dostarczają pracownikom niezapomnianych wrażeń, stanowią atrakcję i element budowania firmowego zespołu. Są okazją do lepszego poznania się w mniej formalnych okolicznościach i nawiązania relacji, które w przyszłości mogą zaowocować przy  rozwiązywaniu zagadnień biznesowych.

Kolejną tendencją jest kontrola firmowych kosztów. W dużych firmach zamawiając cykl eventów oszczędności mogą osiągnąć wiele tysięcy złotych rocznie. Dzięki temu mogą obniżyć ceny transakcji o kilka, a nawet kilkanaście procent. Taka inwestycja jest ekonomiczna i daje długofalowe efekty w postaci zadowolenia i emocjonalnego zaangażowania pracowników, czy wzmocnienie lojalności naszych klientów.

Nasza agencja eventowa FSWO zauważa też wprowadzanie zrównoważonych modyfikacji znanych rozwiązań, na przykład łączenia popularnej fotobudki z trampoliną, miniturnieje gier planszowych, najlepiej z planszami i pionkami wykonanymi z drewna, wspólne sadzenie roślin. Eventy z zasadą reuse i ponowne wykorzystanie lub zachowanie rzeczy używanych podczas wydarzenia, na przykład zabranie do domu roślin, które są częścią scenografii, może stać się top trendem 2024 roku.

Dbajmy o to, aby przedłużyć efekt eventu

Event powinien być medialny. Dzięki publikacjom w mediach społecznościowych możemy to osiągnąć. Warto zaplanować wydarzenie w social mediach, a nawet utworzyć grupę, na którą uczestnicy będą mogli na przykład wrzucać swoje zdjęcia czy filmy z eventu. Można też ustawić tablicę z kodem QR, który każdy będzie mógł zeskanować i udostępnić od razu tam swoje zdjęcia czy opisać wrażenia.

Wiodącym trendem jest oczywiście także wspomaganie się produktami cyfrowymi, które mają bardzo duże i praktyczne zastosowanie w branży eventowej. Dzięki dedykowanym platformom i aplikacjom  (w agencji eventowej FSWO korzystamy z iPlatform.app) możemy spersonalizować wydarzenie, dobrać najlepszy termin, stworzyć dokładną agendę czy wygenerować kody QR weryfikujące uczestników wydarzenia.

Przygotowany w 2023 roku raport Accor pokazuje, że blisko 80 proc. klientów planuje zwiększenie wydatków na wydarzenia biznesowe i eventy. Prawdopodobnie nadal jest to efekt izolacji i spotęgowania kontaktów online spowodowane pandemią. Dlatego warto pomyśleć o firmowym spotkaniu pracowników, najlepiej w poza-biurowych okolicznościach. Ożywienie branży wydarzeń i mice z pewnością będzie sprzyjać jeszcze lepszej organizacji eventów.